søndag 22. februar 2009

Pere Lachaise, Mona Lisa, basketball, bursdag og bikkjebærs!

I løpet av uka som har gått har det ikke skjedd så veldig mye, det er litt hverdag for tida. Men jeg skal da klare å tyne ut litt å skrive om. Forige søndag var vi forholdsvis slitne etter å ha lagt oss klokka sju samme morra, så det blei en litt sein morra. Sto vell opp ved to tida trur jeg. Vi utnytta denne allerede ødlagte dagen til å ta oss en tur bort til nærmeste nabo, kirkegården pere lachaise. Det var en idyllisk tur mellom trær og gravstøtter.. Noe litt spesielt var gravstøtta til Oscar Wilde ( en forfatter trur jeg) , den var full av kyssemerker, og inne i c-en var det skrevet; Jeg elsker deg! På norsk!!







Ellers har vi vært en liten tur på Louvre sammen med klassen vår. Det er vinterferie i Paris nå, så det var nok flere enn oss som hadde tenkt oss en tur dit. Det var ganske fult! Men jeg fikk nå sett ho Mona Lisa da;P Ho var ganske liten, og litt skuffende. Det mest gøyale var egentli taka, fra den gang Louvre var bolig for kongene! Dessverre er det ikke lov å ta bilder med blits, og jeg kan virkelig ikke ta bilder uten blits, så derfor er de litt uklare!



På lørsdagen fant vi en stoooooor park litt unna der vi bor, og en bittteliten bil utafor parken. Det var skikkelig kosli å gå tur, det var nesten som å værra på skautur heime ! Etterpå spilte vi basketball på skolen sammen med tre veldig snille franskegutter som syntes vi var helt elendige til å snakke fransk, noe de har ganske så rett i ;P så jeg sa til dem at jeg prata antagetli like godt fransk som de snakka engelsk ( på engelsk), og siden de ikke skjønte hva jeg sa, regner jeg med at jeg hadde rett!




Etterpå var vi i bursdag til ei i klassen vår, Berit. Vi fikk taco, og det var helt vannvittig godt rett og slett! Nam, nam.. Men bare littebitt bedre enn den nesten stekte pizzaen som jeg lagde på fredagen, som vi nøyt sammen med franskdubbaverson av Titanic=)



I dag har vi vært å sett på karnevall som var like borti gata her, bilder fra det kommer seinere, jeg gidder ikke hente kameraet og legge inn bildene nå!


To ting jeg HATER ved Paris, Bikkjebærsj og røykstumper.. Alle her røyker, og de har tydeligvis ikke hørt om å plukke opp etter bikkjene!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar