onsdag 11. februar 2009

Skolehverdag og hybelmat!

Nå har vi kommet igang med skolehverdagen! Det er fra 9-10 til 15-16 hver dag, og bare på frank! Så det er en smule vanskelig.. Jeg håper at om tre, fire uker kan jeg skrive at jeg skjønner alt, og at timene er kjempe lette! Vi har en veldig skjønn lærer da, Thirry, han er veldig flink til å forklare og til å få med alle. Det er han som står å forklarer noe på bilde. Jenta ved siden av er Christine, hun er med som oversetter!


Jeg må bare legge ut bilde av maten som Christina lagde til oss i går. Det var couscous(grøt)!! Oppskriften på fransk var tydeligvis ikke så lett å skjønne, så det ble en smørje som smakte smør, sammen med ihjelkokte grønnsaker! Jeg har endelig funnet noen som er dårligere til å lage mat enn meg selv...



Men i dag ble det super gode pannekaker, spiste så mye at jeg fortsatt er mett=) Samarbeid lønner seg alltid, vi er tydeligvis gode på å lage mat sammen! Kanskje to onder blir til en god??





I dag har vi også vært på ekskusjon med skolen. Besøkt det første kongelige palasset i Paris og tilhørende kapell. I kapellet er de fargede glassvinduene orginalene fra 1300 tallet! Etterpå dro vi til Notra Damekriken, som vi allerede hadde prøvd oss på, men nå gikk vi inn, man kan si at det var ganske stort=) Men gregoianskinspirert sang i bakgrunnen var det skikkelig idyllisk!



Kapellet



Notre Dame!



Handleposer er også et fremmed uttrykk i Paris, man får bare sånn små plastikkposer som man har grønnsaker i i Norge! Så når man da har glemt handlenettet sitt, blir man seende omtrent sånn ut=)


1 kommentar:

  1. Haha, dere får introdusere dem for miljøvennlige handlenett! :)

    SvarSlett